Išplėstinė paieška
 
 
 
   
   
   
1
naudingas +1 / nenaudingas 0

Transporto rūšys

  
 
 
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445
Aprašymas

Transportas istoriniame kontekste. Automobilių raida. Logistika – pagrindinis elementas tiekimo grandinėje. Materialios logistikos priemonės. Transporto sistemos. Išorės transporto sistema. Automobilių transportas. Geležinkelio transportas. Vandens transportas. Jūrų transportas. Vidaus vandenų transportas. Krovinių gabenimo laivų tipai. Oro transportas. Vamzdynų transportas. Įmonės vidaus transporto sistema. Išvados.

Ištrauka

Važinėdami šiuolaikiniais moderniais, techniškai tobulais automobiliais retai susimąstome, kiek daug per tūkstantmečius žmonija sunaudojo proto, energijos, įtempto entuziastingo darbo, kol pasiekė tokį unikalų rezultatą. Šis procesas visu spartumu vyksta ir toliau; vis daugiau šalių įsijungia į automobilių gamybą; gamintojai įnirtingai konkuruoja ir kovoja dėl pirkėjo, pasitelkdami naujausius išradimus.
O prieš šimtus metų buvo paprasčiau. Nenuoramos išradėjai, smalsūs technikos ir mokslo paslapčių ieškotojai, kūrė automobilių ir juos vairuojančių jėgainių pradus, jausdami pirmiausia milžinišką moralinį pasitenkinimą, kad jų sukurtas iš negyvų detalių agregatas ne tik pats juda, bet ir savo kūrėją veža. Būtinumas kuo daugiau, kuo greičiau ir pigiau nuvežti buvo dar viena socialinė priežastis, skatinusi automobilių atsiradimą ir tobulinimą. Juk automobilį "šerti" reikia tik važiuojant, o arklį, asilą arba jautį - ištisus metus.
Ratai atsirado prieš 7000 metų, kai žmogus, beritinėdamas akmenis pakištais rąstais, kartą nupjovė nuo vieno rąsto porą skridinių, užmovė ant kito rąsto galų ir nuvažiavo... Tai buvo didžiausias atradimas žmonijos istorijoje, neturintis analogų gamtoje ir tai ko gero vienintelis dalykas, kuris mažiausiai pasikeitė per visą transporto priemonių evoliucijos laikotarpį. Joks gyvūnas gamtoje nesinaudoja ratais, nes jiems reikalingi keliai, o varikliui - dar ir kuras, alyvos, tepalai, automobiliui - padangos; viso to irgi gamta nenaudoja.
Bėgant amžiams transporto priemonės vis tobulėjo. Revoliucija transporte įvyko tada kai buvo išrastas garo variklis, o vėliau vidaus degimo variklis ir elektros variklis. Tada buvo galima atsisakyti jaučių ir arklių "jėgainių". Galima teigti, jog nuo tos minutės, kai pirmą kartą buvo įmontuotas vidaus degimo variklis į vežimą prasidėjo šiuolaikinio automobilio istorija.
Šiais laikais gerokai pasikeitė supratimas apie transporto priemonių reikšmę. Jei senovėje jie buvo naudojami grynai krovinių gabenimui, tai dabar jie dar atlieka ir pramogas teikiančių mechanizmų funkcijas. Todėl jau kuris laikas automobiliai dažniausiai ištobulinami taip, kad dauguma jų vartotojų retai kada išnaudoja visus jų teikiamus privalumus.
Tačiau mus domina ne kas juos perka, o kaip anksčiau tobulėjo ir dabar tobulėja technologijos, kokios yra diegiamos naujovės į šiuolaikinį transportą, o jų tikrai yra labai gausu. Galbūt galėsime nuspėti, prognozuoti, koks bus ateinančio amžiaus automobilis, kadangi dar toliau prognozuoti būtų labai sudėtinga.
Rato ir vežimo istorija prasidėjo anksčiau nei buvo sugalvoti rašmenys, nes seniausi istoriniai šaltiniai apie ratus ir vežimą kalba kaip apie seniai žinomus dalykus. Pirmieji ratai - tai ištisinio medžio ritiniai. Manoma, kad pirmuosius vežimus traukdavę jaučiai.
Europos kraštuose vežimai atsirado ankstyvajame bronzos amžiuje. Buvo žinomi labai netobuli keturračiai arba dviračiai krovinių vežimai.
Furgonas - didelis dengtas, arklių traukiamas vežimas, dažniausiai skirtas kroviniams vežti.
Oficiali automobilių istorija prasidėjo 1886 m. Automobilių išradėjais laikomi vokiečiai Karlas Bencas ir Gotlibas Daimleris. Prielaidos automobiliui atsirasti susidarė jau anksčiau. Vežimai, karietos - tai gyvosios energijos šaltinių panaudojimas transporte. Tolesnis žingsnis - vėjo jėgos panaudojimas. Reikia manyti, kad vėjo energija buvo naudojama transporte jau gilioje senovėje. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-05-31
DalykasTransporto ir logistikos diplominis darbas
KategorijaTransportas ir logistika
TipasDiplominiai darbai
Apimtis43 puslapiai 
Literatūros šaltiniai7
Dydis60.33 KB
Autoriusarunas
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas0
Failo pavadinimasMicrosoft Word Transporto rusys [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+1
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą